Verkopen, marketing en zichtbaarheid het is allemaal verweven met jouw contentstrategie. Hoe zorg je ervoor dat je strategie solide staat? Vandaag helpen we je op weg door de meest gestelde vragen van afgelopen periode met je te delen en natuurlijk onze antwoorden hierop.
Hoe behaal ik meer resultaat met mijn content?
Zichtbaarheid geven aan je bedrijf is ontzettend belangrijk om nieuwe stroom klanten aan te blijven trekken. Toch merken we dat voor veel ondernemers marketing en contentcreatie niet altijd boven aan de prioriteitenlijst staat. Wil je meer resultaat? Zorg dan dat dat verandert.
Begin met een diepgaand onderzoek naar je doelgroep, stel je doelen vast, ontwikkel je contentstrategie en vergeet niet een contentkalender te maken (en je eraan te houden!). Succes kent geen quick fixes.
Hoe bereik ik zo veel mogelijk mensen?
Bereik is cruciaal als je je zichtbaarheid wilt vergroten. Bij Via Viev besteden we daarom veel aandacht aan het analyseren van bereik. Maar hoe bereik je nu het meeste publiek? Begin met het begrijpen van je publiek. Als je een beperkt marketingbudget hebt, moet je gericht te werk gaan. Het vinden van je niche en het aanpakken van specifieke problemen is van groot belang. Hoe breder je doelgroep, hoe meer content je nodig hebt, en daarmee ook meer budget. Daarom is het zoeken naar een niche of het aanspreken van een specifiek probleem zo belangrijk.
Waar begin ik in mijn contentstrategie?
Het begint allemaal met je doelgroep. Wie zijn ze? Wat willen ze? Waar zoeken ze naar? Je moet ze door en door kennen. Begin met de basis, zoals leeftijd, woon- en werklocatie, maar ga verder! Begrijp hun levensdoelen, emoties, gewoonten en voorkeuren, zoals waar ze hun koffie drinken en welke social mediakanalen ze volgen. Vervolgens kun je je richten op het begrijpen van de problemen die zij ervaren en hoe jouw product waarde toevoegt. Daarna stel je je doelen en pas je je contentpijlers met bijbehorende contentkalender aan.
Waarom verkoop ik niets via social media?
Veel interactie op social media, maar weinig verkopen? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien bereik je niet de juiste doelgroep met je content. Kijk welke content bij je ideale klant past. Of misschien is het niet duidelijk hoe mensen bij jou kunnen kopen omdat je te weinig verkoopgerichte content plaatst. Je moet je doelgroep begeleiden naar een aankoop door uit te leggen hoe ze met je kunnen samenwerken of waar ze je product kunnen vinden. En vergeet niet dat je website moet aansluiten bij de verwachtingen van je doelgroep. Social media is de etalage, maar je winkel moet net zo aantrekkelijk zijn.
Hoe krijg ik meer volgers?
Meer volgers klinkt misschien aantrekkelijk, maar ze moeten potentiële klanten zijn. Richt je dus niet alleen op het aantal volgers, maar op interacties en leads. Als het jouw lukt om deze percentages zo hoog mogelijk te krijgen dan zal je zien dat het aantal volgers ook stijgt. Waardevolle content trekt de juiste doelgroep aan en dat zal het algoritme van het social media platform in jouw voordeel laten werken. Focus op wat echt telt!
Stond jouw vraag hier niet bij? Deel hem dan met ons via het formulier hieronder, we helpen je graag verder!
Wil je meer boeiende content over social mediastrategie, content creatie en marketing ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief onderaan de pagina. 📧✨
Samen maken we jouw business een groot succes!